Weekend AFS

7 september 2011

Beste Blogvolgertjes,

Vorig weekend hadden we voor het eerst een ´campamento´met AFS. Na een lange - lees 6 uur durende - busrit van Santa Rita tot Asuncion, kwamen we rond 12u aan in het hoofdkantoor van AFS waar al een aantal andere AFSers zaten te wachten. Sommigen van hen zaten daar al van 4u ´s morgens omdat zij de avond ervoor de bus hadden moeten nemen! Een voor een kwamen dan ook de andere studenten binnengesijpeld. Het deed zo goed om iedereen terug te zien en elkaars verhalen te horen!
Sommige mensen blijken toch wat problemen te hebben in hun familie, ik ben dan toch heel goed terecht gekomen!
We kregen toen ook middageten, een broodje met wat groentjes en vlees. Veel vlees, ik zou het eerder ´vlees met wat brood en wat groentjes´ noemen, maarja, in Paraguay eten ze nu eenmaal veel en graag vlees. Gelukkig valt dat in mijn familie nogal mee, want het vlees wordt hier ook graag met veel zout klaargemaakt...

Tegen een uur of 5 ´s avonds riepen ze ons bij elkaar en, hoera, mochten we weer de bus instappen. Het weekend ging niet door in Asuncion maar wel in San Bernardino, een kleine 2 uur rijden van de hoofdstad. We logeerden in het mooi hotel met zwembad - waar veel mensen dat weekend ongewild in ´gezwommen´ hebben :D - en ik sliep op de kamer met onder andere nog een ander Belgisch meisje, tijd genoeg om het Nederlands praten in te halen dus!

303195_10150314029881122_686436121_8139187_607535120_n
(Jammer van de slechte kwaliteit van foto´s hier, maar ze staan ook onder ´foto´s´)

We deden, zoals op de AFS-weekends in Belgie, weer een heel aantal workshops over ons verblijf, de familie, de cultuur, de school... Eigenlijk veel dingen die we al wisten. Maar toch blijft het goed om het allemaal nog eens te horen. De ongelukkigen onder ons konden ook gaan praten over hun problemen met hun gezin, dus ik hoop dat ze snel een betere plek krijgen!

Zaterdag bezochten we een meer, we kwamen aan tegen zonsondergang. Echt een sùper-mooi uitzicht!

DSCN2964

Zondag was het al weer voorbij, en na een laatste workshop zat ik vanaf half 1 terug voor 6uur op de bus. Het deed heel goed om de andere Belgen nog eens te zien, we zijn op korte tijd echt een hechte groep geworden en ik voel dat ik er heel goeie vrienden aan ga overhouden!

Voor de rest loopt alles nog steeds heel goed! Op school merk ik dat mijn spaans elke dag beter wordt, ik moet minder nadenken over de woorden en zelfs verleden tijden lukken beter! Vandaag in de klas begreep ik zelfs ongeveer waarover mijn klasgenoten het hadden in het Portugees, en dat is een goed teken!

Vandaag was ook de laatste les spaans, en we hadden examen. Nogal een geluk dat onze profe de vragen op voorhand gezegd had, anders was ik zeker gebuisd geweest! Haha, nee :) waren de examens in Belgie ook maar zo´n lachertjes!

Ik wens iedereen een goei begin van het school/een zalige laatste vakantiemaand,

Tot de volgende!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marilyn:
    7 september 2011
    Wojoo, Astrid!
    Da klinkt allemaal zo leuk! Zalig dat ge het zo goed hebt in uw gezin en dat het Apaans al zo goed gaat! Ik ben nu in Portugal en van het Portugees begrijp ik geen knijt, dus chic dat ge da zelfz al verstaat :D
    Is het kaartje dat Jolien en ik gestuurd hadden goed aangekomen?
    Nog veel plezier daar en ik wacht al op uw volgende blogbericht :)
    Groetjes uit Porto!
    Marilyn
  2. Liesbeth:
    9 september 2011
    Amai klinkt supercool!!! Doe zo verder!!