Vakantie - en feestdagen

16 januari 2012

Hace un poco de tiempo, entonces aca estoy con un nuevo blogbericht!

De weken na Rio waren voor mij nogal bewogen. Ik viel na het leuke reisje een beetje in een zwart gat, in Santa Rita, dat tijdens de vakantiedagen nog doder is dan tijdens het jaar. Wanneer er iets te doen was voelde ik mij goed, maar er leek hier steeds minder te gebeuren, en ik voelde mij dus de dagen voor kerstmis nogal verloren.

24 december gingen we 'kerstmis vieren' bij vrienden van mijn ouders. Het enige wat eigenlijk gebeurde die avond was: rondrijden; merken dat ze nog niet thuis zijn; zelf dan maar terug naar huis; een uur thuis wachten; terugkeren naar de vrienden. Daar hebben we dan gegeten en om 12h naar het beetje vuurwerk gekeken. Tegen kwart na 12 terug naar huis en slapen. Wat ik toen nog niet wist, was dat ze hier in Paraguay kerstmis helemaal niet vieren op 25 december, en dat het bezoekje van de vorige avond dus eigenlijk mijn kerstfeest was geweest. De 25ste had ik het nogal moeilijk, zeker omdat ik wist dat mijn familie thuis nu allemaal gezellig bij elkaar zat, en ik hier gewoon op mijn kamer mijn tijd aan het doden was. Gelukkig heb ik er 's avonds eens goed over gepraat met mijn zus en mama van hier, en toen voelde ik mij toch al een pak beter.

Tussen kerst en nieuw ben ik met een vriendin van school meegeweest op een 'campamento'. Ik dacht eerst dat het een soort van kort scoutskampje ging zijn, omdat ze me zei dat het redelijk in de natuur te doen was, met een rivier waar je kon zwemmen etc... Leek me heel leuk, dus ik ging maar mee! De dag nadien kwam ik te weten dat het eigenlijk een bijeenkomst was, georganiseerd door haar kerk. Ik heb me daar goed geamuseerd, mijn zinnen wat kunnen verzetten en nieuwe vrienden gemaakt, maar de missen die 's morgens en 's avonds gepland waren, die hadden er voor mij toch niet bij gehoeven! Hoe sommige mensen geloven, daar verschiet ik hier in Paraguay toch af en toe van. Nuja, dat nam ik er dan maar gewoon bij!

Mijn nieuwjaar in Paraguay was, jammer genoeg, ook niet de leukste die ik tot nu toe gehad heb. We gingen naar familie in Foz (Brazilie, aan de grens). Eigenlijk een beetje hezelfde als op kerstmis: gegeten, vuurwerk gekeken, terug naar huis en slapen. Jep, op nieuwjaar lag ik om 00.30h in mijn bedje... Ik vond het echt heel jammer, zeker wanneer ik hoorde dat een aantal meisjes in Asuncion leu samen nieuwjaar gevierd hadden.

Een week later ben ik terug voor 5 daagjes op bezoek geweest bij mijn maatje Laura. Ik had echt nood aan wat meer movimiento rondom mij. t Was weer even geleden dat ik mijn Belgische vriendjes gezien had, dus het deed me echt goed om ze terug te zien! Daar dicht bij Asuncion is het wel voelbaar warmer dan hier! Alle chance dat Laura in haar tuin een klein zwembadje had staan. Bedoeld voor het kleine neefje, gebruikt door de grote belgjes, haha!

De laatste maand was voor mij dus echt eentje met ups en (toch wel wat meer) downs, maar het kan niet altijd ''zonneschijn en rozegeur'' zijn, of hoe zeg je dat?

Ohja, aan alle blokkers: de steun komt ook vanuit America Latina!

Besos